At starte en webshop kan være ret skræmmende. Der er så mange ting, du skal tage højde for, såsom designet af din hjemmeside, hvilke produkter du skal sælge, og hvor meget budget du har til markedsføring.
I dette blogindlæg vil vi kigge på 6 ting, som enhver spirerende, webshop-ejer skal vide, før de starter deres virksomhed, men inden vi starter på alle de gode råde, så kommer her det første og vigtigste. En webshop til billige priser kan nemlig være lige så god, som den webshop, der koster kassen. Det handler blot om at finde en leverandør, som har styr på deres kendskab til området.
Designet af dit websted skal afspejle det brand, du forsøger at opbygge. Når folk besøger dit websted, vil de ikke have en kedelig standard oplevelse – i stedet vil de have noget, der føles, som om det er skabt til dem, og afspejler det, der er vigtigt for dem i deres liv. Uanset om det betyder, at du skal bruge billeder eller farver, der repræsenterer, hvem de er eller ved at bruge et design, der er skræddersyet til deres interesser, er det vigtigt, at de besøgende på dit websted føler sig trygge. Her er det at WordPress kommer ind i billedet. Du kan se WordPress hjemmeside priser her.
De produkter, du sælger, skal være velfremstillede og afspejle kvaliteten af dit brand. Når folk køber fra en onlinebutik, har de brug for sikkerhed for, at det, de får, er kvalitet. Hvis det ikke er kvalitet, vil folk i hvert fald gerne vide, at de får hvad de betaler for.
Markedsføring og konkurrenter
Det er også vigtigt at vide, hvad dine konkurrenter har gang i. Hold øje med deres priser, og hvis de kører nogen kampagner i øjeblikket, er det en god idé at følge med.
Du bør også budgettere til markedsføring, så du kan få folk til at kende til din virksomhed. Den bedste måde at gøre dette på er gennem sociale medier – men der er også andre måder, f.eks annoncering på andre websteder eller ved at få folk til at søge hen til dit websted ved at udsende e-mails.
Du bør også kende til vigtigheden af SEO-markedsføring på dit websted – det vil hjælpe dig med at få flere kunder, fordi det hjælper folk med at finde det, de søger online. Hvis nogen f.eks. skriver “hundelegetøj” i Google-søgemaskinen, er der en række af faktorer, som Google tager hensyn til for at vise de mest relevante resultater, f.eks. deres placering, og hvad andre personer har søgt efter. Det betyder, at en person, der søger i dit område, måske ser dig først, mens en anden person et andet sted måske ikke ser dig først.
Du bør også tænke over, hvor stort et budget du har brug for – om det er et langsigtet eller kortvarigt . Det er vigtigt, fordi der er mange ting, du skal tænke på, når du starter dit websted, som kræver penge, f.eks. markedsføring og design, af webstedet.