Du har måske hørt begrebet organisk vækst, og måske til og med om SEO. Her fortæller vi dig hvordan du kan bidrage til, at skabe organisk vækst for din virksomhed og blive den bedste til digital markedsføring
Sæt dig ind i SEO
Det er relevant at sætte sig godt ind i SEO, hvis du skal blive den bedste til digital markedsføring. Man kan næsten ikke undgå at have hørt om SEO i denne digitale tidsalder, og det er noget som næsten alle virksomheder har øgt fokus på lige nu. Derfor er det en god egenskab at kunne bidrage med kompetencer i SEO. På den måde kan du gå ind i et team for digital markedsføring med en helt særlig SEO-ekspertise eller i samarbeid med et professionelt SEO-bureau.
SEO står helt enkelt for Search Engine Optimization, altså søgemaskineoptimering på Dansk. SEO handler i bund og grund om at kunne optimere en destination, i de fleste tilfælde en webshop eller en hjemmeside, for at kunne rangere bedre i en søgemaskine og på den måde få større trafik og i sidste ende – flere kunder. Det er de første pladseringer i google alle kæmper om. At være nr 1 på de søgeord eller keywords der er relevante for din virksomhed, er et åbenbart mål. Man tænker som regel på google når det kommer til søgemaskiner, men der findes faktisk mange flere som det er værd at optimere til. Der er blandt andet søgemaskiner som Yahoo, Bing, Amazon, Apple App-store og YouTube som man kan optimere til, når man laver SEO på sin webshop eller hjemmeside.
Hvordan kan jeg bruge SEO?
Det der er tricky med SEO, er at det ikke er nogen der ved hvordan en søgemaskine som google rent faktisk fungerer, eller det vil si, hvordan dens algoritme udvælger rangeringen af søgeresultater og hvilke sider der bliver fremhævet. En måde at lave digital markedsføring på, er at betale for kliks og annoncer, men dette er ikke nødvendigvis den bedste løsning. I følge det erfarne SEO-bureauet Nutimo skal man nu fokusere væk fra betalte annoncer og kliks, og se mere mod at producere godt, værdifuldt indhold – såkaldet content marketing.
Det der er problemet med de betalte annoncer og kliks er nemlig, at du konkurrer mod virksomheder der kan have et digitalt markedsføringsbudget på mange millioner kroner. Hvis du ikke er villig til at lave samme investering, så kan det betale sig at heller investere i at få produceret godt, SEO-optimeret indhold. Når det kommer til organiske resultater i Google, så konkurrere man på lige fod, uanset om man har brugt 5000 eller 100 millioner på at købe annoncer. Dette er også en mere varig SEO-strategi, fordi der er mere holdbar værdi for brugeren, at få fremhevet sider der besvarer det de faktisk søger efter.
Det er en ret old school måde at lave SEO på, men det er også et bevis på at de gamle, gode metoder fungerer stadig, selv om algoritmen er i konstant endring. Når din side er SEO-optimeret, kan du hurtigt se gode resultater.
tadalafil from canada